Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van richardenleonieinamerika - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van richardenleonieinamerika - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Richard & Leonie

16 Juni 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zaterdag 14 juni 2014

De dag na de historische 5-1 overwinning van Nederland op Spanje vangt onze vakantie aan vanaf Düsseldorf International Airport. Omdat Leonie mij een “Man bijt hond” figuur vindt als ik met een oranje shirtje aan reis ga, besluit ik dit maar niet te gaan doen. Overigens waren er wel genoeg “Man bijt hond” figuren te vinden op de luchthaven...

Om 15:10 uur vertrok onze vlucht met als bestemming Dubai. Iets meer dan 6 uur later zijn we daar geland. Nadat we door de douane waren en onze koffers opgehaald hadden, stond de taxi service van hotel ons op te wachten, het was trouwens wel even zoeken tussen de tientalle naambordjes.
Een kleine twintig minuten later waren we in ons hotel/appartement Rose Garden. Aangezien we er een lange dag op hadden zitten en het hier 2 uur later is, zijn we maar gelijk gaan slapen.

Zondag 15 juni 2014

Vanochtend werden we om 8:30 gewekt door onze wekker en gelukkig niet al om 6:00 uur door een “zingende” imam vanuit een moskeetoren. Na het ontbijt in het hotel zijn we met de metro naar het oude centrum van Dubai gegaan. De metrostations zijn hier trouwens erg modern en super schoon! Wat erg opvallend was; in de metro heb je aparte vrouwen wagons!
Het was wel even wennen aan de hitte in deze stad, vandaag was het tegen de 40 graden en geen wolkje aan de lucht. Het schijnt hier een half jaar geleden voor het laatst geregend te hebben.

We hebben het Dubai Museum bezocht waar de historie van Dubai getoond wordt. Tot de jaren 60 woonden er zo’n 70.000 mensen in Dubai. Na de vondst van olie heeft deze stad zich razendsnel ontwikkeld. Met de opbrengsten van de olie werd de infrastructuur aangepakt, huizen, kantoren, etc gebouwd, tot alles wat Dubai nu is; een moderne stad met inmiddels 1,5 miljoen inwoners.
Na het bezoekje aan het museum zijn we door de oude stad gelopen, een soort medina waar je van alle kanten belaagd wordt om iets te kopen. Vervolgens kwamen we bij de Dubai Creek uit waar we een rondvaart van een half uur hebben gemaakt.
Tussen de middag hebben we gegeten bij de Dubai Twin Towers in een Arabisch-buffet restaurant met uitzicht over de rivier en de stad. Vervolgens hebben we in de wijk Deira een oude school bezocht en gewandeld door de straatjes waar vooral kruiden, specerijen en goud wordt verhandeld.
Daarna weer even terug naar het hotel voor een verfrissende duik in het zwembad, dat dachten we tenminste; het water was, schatten we, zo’n 34 graden...

’s Avonds zijn we met de metro naar Dubai Mall gegaan, het op één na grootste overdekte winkelcentrum ter wereld. Hier moesten we onze tickets afhalen voor het bezoek aan de Burj Khalifa. De Burj Khalifa is met 828 meter het hoogste gebouw ter wereld. Met de lift (snelste personenlift ter wereld; 10 m/s) ga je tot de 124e verdieping van dit 200 verdiepingen tellende bouwwerk. Deze 124e verdieping bevindt zich op 452 meter hoogte! Die Emiraatjes zijn prestigieus. Het uitzicht was erg mooi over de vele mooi verlichte wolkenkrabbers. Daarna hebben we Thais gegeten in de foodcourt van de Dubai Mall en vervolgens met de metro weer terug naar ons appartement.

Maandag 15 juni

Vanochtend zijn we na het ontbijt met de metro naar Mall of the Emirates gegaan. Dit is ook een grote shoppingmall met een indoor skihal (!). Daarna met de metro door naar Dubai Marina (jachthaven tussen de wolkenkrabbers) en vervolgens naar Jumeirah Beach waar we ’s middags lekker op het strand hebben gelegen. Het zeewater van de Perzische Golf is niet echt verfrissend met een watertemperatuur van 30 graden, maar het koelt je lichaam toch nog enigzins in vergelijking met de 40 graden wat het vandaag weer was. Na het strand zijn we over “The Dubai Walk” gelopen ( een nieuw aangelegde straat met winkels, hotels en terrasjes waar dure auto’s met een slakkengangetje voorbij komen) terug naar Dubai Marina. ’s Avonds hebben we daar in een Italiaans restaurant gegeten en de wedstrijd Duitsland tegen Portugal gekeken. Daarna met de metro terug naar ons hotel. Morgen verlaten we Dubai en vliegen we naar Jakarta.

Dubai was een leuke tussenstop op onze reis en zeker aan een ieder aan te raden. Een mooie moderne stad waar je met de metro naar alle bezienswaardigheden kunt. Dubai is daarnaast een veilige en zeer schone stad. Waarschijnlijk hebben ze hier ook het meest aantal airco’s ter wereld aangezien alles wat overdekt is, van airconditioning voorzien is.

• 16 Juni 2014 - 22:32

Annie:

Wat leuk weer om jullie reisverslag te lezen!! De foto's zien er ook super mooi uit! Goede reis morgen naar jakarta en veel plezier xxxxx

• 17 Juni 2014 - 11:39

Suzanne:

Mooi verhaal! Veel plezier nog! Groetjes

• 17 Juni 2014 - 14:04

Wilco:

Leuk om te lezen. Wel effe dat Amerika aanpassen he

• 17 Juni 2014 - 21:32

Anne:

Mooie beschrijving en foto's blijf genieten, pa &ma

• 17 Juni 2014 - 21:46

Paulette: