De laatste dagen van onze schitterende reis - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van richardenleonieinamerika - WaarBenJij.nu De laatste dagen van onze schitterende reis - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van richardenleonieinamerika - WaarBenJij.nu

De laatste dagen van onze schitterende reis

Door: Richard & Leonie

04 Juli 2014 | Indonesië, Kuta

Dinsdag 1 juli 2014

Vanochtend zijn we gaan snorkelen in Amed. We werden met een bootje gedropt bij een gezonken Japans schip die met snorkelen goed te zien was. De tweede plek waar we gesnorkeld hebben was Coral Garden. Ondanks dat het lekker rustig was (we waren de enige twee die aan het snorkelen waren bij Coral Garden) viel het ons toch een beetje tegen in vergelijking met het snorkelen bij Menjangan. Het zicht bij Amed was een stuk minder, waarschijnlijk veroorzaakt door de wind en de golven.

Na het snorkelen hebben we nog geluncht bij onze warung / homestay en zijn we met de auto doorgereden naar Kuta, een rit van 100 km / 2,5 uur rijden. Van tevoren hadden we via Booking.com een hotel uitgezocht waar we naartoe zijn gereden. We hadden nog niet geboekt, aangezien we eerst wilden kijken of het wat was. Opvallend is dat de tarieven via Booking.com aanzienlijk goedkoper zijn dan van het hotel zelf. Dit scheelde bijna de helft. Dus hebben we bij het hotel via Booking.com onze kamer geboekt ;-)

Kuta is een populaira badplaats, te vergelijken met Salou, Playa de las Americas, Rimini, enz. Veel barretjes, restaurants, disco’s, hotels en de bekende Amerikaanse fastfoodketens. Het prijsniveau ligt hier dan ook een stuk hoger als wat we gewend zijn tot nu toe.

Na aankomst zijn we eerst de stad ingelopen om een golfsurfles voor de volgende dag te boeken (350.000 Roepia / € 22,- p.p. voor 2,5 uur les en 1 uur vrij surfen). Daarna hebben we de winkels bekeken. In tegenstelling tot de rest van Bali, zijn er in Kuta veel “normale” winkels / brandstores van sportieve merken te vinden (Quicksilver/Roxy/Ripcurl/O’neill) omdat Kuta één van de surfmekka’s van Bali is.

’s Avonds hebben we een heerlijke pizza gegeten bij een Italiaans restaurant van echte Italianen.

Woensdag 2 juli 2014

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan omdat om 8:00 uur onze golfsurfles begon. Na een korte instructie bij de surfschool gingen we het water in. Het viel ons uiteindelijk erg mee om te kunnen blijven staan, alhoewel het misschien wel een beetje lullige golfjes waren. Daar dacht een Fransman in ons klasje overigens wel anders over, die kon er na 2,5 uur nog geen hout van.

Na 2,5 uur waren we overigens behoorlijk uitgeput en hadden we geen kracht meer om nog een uurtje vrij te surfen, dit kwam omdat het vloed werd en de branding en stroming te sterk werden.

Na het surfen hebben we een lekkere Balinese massage van 1 uur genomen (90.000 Roepia / € 5,50 p.p). Deze massage ging er soms hardhandig aan toe, alles voor de soepele spiertjes zullen we maar zeggen. ’s Middags hebben we bij het zwembad van het hotel gelegen.

’s Avonds zijn we uiteten gegaan bij een restaurant aan het water met live muziek van een redelijk goede coverband.

Donderdag 3 juli 2014

Vanochtend zijn we na het ontbijt naar de Tanah Lot tempel gereden. Een tempel in zee en een toeristische trekpleisten in het zuiden van Bali. Dit was te merken omdat je eerst heel veel toeristenstalletjes voorbij moest om er te komen. Heel bijzonder vonden we het eerlijk gezegd niet.

’s Middags hebben we lekker aan het strand gelegen en gekeken naar golfsurfers die de hogere golven trotseerden, leuk om te zien. ’s Avonds zijn we bij een ander restaurantje aan het strand gaan eten, waar Leonie heerlijk Pekingeend heeft gegeten.

Vrijdag 4 juli 2014

Vandaag is alweer onze laatste dag van deze schitterende vakantie. Aangezien het een lange reisdag wordt (3 vluchten, 17 uur vliegen en met wachten erbij 27 uur) hebben we eerst uitgeslapen. Daarna relaxed op een bedje bij het zwembad van het hotel gelegen. Om 12:00 uur moesten we uitchecken en zijn we daarna nog even gaan lunchen en shoppen in de shoppingmall tegenover ons hotel. Om 15:00 uur zijn we vertrokken richting de luchthaven op maar 10 minuten rijden en hebben we onze huurauto ingeleverd.